Syv grunner til å velge Kvitsund

En liste med gode argumenter for å velge Kvitsund.

1 Sikre deg studieforberedene utdanning hos oss

Vi følger vanlig offentlig læreplan, vi har et høyt faglig trykk, vi har gode lærere og vi er opptatt av at trivsel i klasserommet. Det er vår oppskrift på en perfekt skolehverdag.

2 Kvitsund er en kristen skole

Vi tar troa på alvor i undervisninga og i hverdagen. Vi har andakt hver skoledag, og underviser i kristendom i tillegg til religion og etikk. Etisk refleksjon, og diskusjon rundt verdispørsmål tillegges vekt i undervisningen i alle fag. Du får også tilbud om å være med i kristne møte- og cellegruppefellesskap på fritida.

3 Programfag som gjør skolehverdagen ekstra gøy

Vi tilbyr programfagene Breddeidrett og Friluftsliv. I disse fagene får prøve deg på nye ting, og reise på mange spennende turer.I tillegg kan du etablere egen bedrift i faget Entreprenørskap og bedriftsutvikling. Neste skoleår starter vi også opp med et nytt programfag; Psykologi.

4 Bli med på tur

Tredje klasse reiser på skoletur til Roma hvert år, for å oppleve historie og kultur.

5 Bo med venner for livet

Du får fire måltider med gode venner hver dag, et rom aleine eller sammen med en venn, og tilgang til alt vi har av fasiliteter som treningsrom, gymsal, musikkrom, bibliotek, lesesal, kaffebar og aktivitetsrom.

6 Verdens beste fritidsaktiviteter

Vi er stolte over å ha det største breddeidrettslaget i Telemark! Kvitsund Idrettslag (KVIL) har over 20 forskjellige undergrupper. Her er det mulighet for å prøve ut alt fra fotball i serien til bordtennis eller friluftsliv.

7 I hjertet av Telemark

Skolen ligger midt i Telemarks beste natur. Vi har egen badestrand med båter, kanoer og kajakker til utlån. Høye fjell og store skoger finnes rett utenfor skoleplassen. Det er kort vei til skitrekk og løypeanlegg om vinteren.