Fritidsaktiviteter

På Kvitsund er det lurt å gjøre leksene først.

KVIL

På Kvitsund har vi et stort breddeidrettslag. Dette heter KVIL (Kvitsund idrettslag). Her er en liten oversikt over de forskjellige aktivitetene som arrangeres av KVIL.
KVIL er drevet av elevene våre, så vær oppmerksom på at tilbudet kan variere litt fra år til år. Ta gjerne kontakt med oss hvis du har spørsmål!

VOLLEYBALL

Vi har 1-2 treninger i uken, hvor vi trener og spiller volleyball for gøy. Vi prøver å holde et visst nivå på treninger for at vi skal kunne utvikle oss og bli bedre i volleyball. Vi pleier å være med på én turnering i året, hvor vi spiller mot andre lag i Telemark.

N00BS

Er et rent guttefotballag for oss som ikke tar fotball for seriøst, men liker å spille. Her er det lite fokus på regler og mye kreativ spilling.

FRISBEEGOLF

Frisbeegolf er en sport som krever lite utstyr og som passer til alle aldersgrupper og ferdighetsnivåer. Alle kan være med og spille! På Kvitsund har vi en 18-hulls frisbeegolfbane. Hullene er plassert rundt på skoleområdet.

INNEBANDY

Innebandy er gøy og en fin aktivitet å gjøre etter kveldsmat. Vi spiller ofte og har fokus på å ha det gøy!

Kvitsund Ski og Snowboard (KSS)

Vi er den perfekte gruppa for deg som liker å stå på ski, snowboard eller holde på med andre vinteridretter. Dette er et fellesskap der vi sammen kan kose oss med vinteridretter ute på Kvitsund eller i nærområdet.

BORDTENNIS OG BADMINTON

Om du aldri har rørt en racket før eller om du har spilt i mange år, er du uansett velkommen til oss!

GUTTA I TRAPPA

vi stiller alltid opp med sang og godt humør i «trappa» når det er kamp. Trappa er tribunen ved Sundkilen Arena.

FRILUFTSLIV

Ettersom Kvitsund ligger i naturskjønne Vest-Telemark har vi uendelige muligheter for tur og utendørsaktiviteter.

BOOBZ

Er et rent jentefotballag. Det er for oss som ikke tar fotball for seriøst, men liker å spille. Her er det lite fokus på regler og mye kreativ spilling.

HÅNDBALL

Håndball er en super sport og vi på Kvitsund har i samarbeid med Kviteseid kommune treninger i Kviteseidhallen.

STYRKELØFT

På Kvitsund Gymnas har vi et Hardcore styrkerom som blir brukt til alle former for trening. I styrkerommet er det masse treningsutstyr tilgjengelig. Ved siden av styrkerommet har vi også et velutstyrt fitnessrom.

FOTBALL JENTER

Vi fokuserer på at fotball skal være gøy, og på å utvikle oss.

FOTBALL GUTTER

Vi tar fotball seriøst og spiller/trener rundt 2 ganger i uken, i tillegg til kamper. Det hender også at vi finner på andre sosiale ting med laget.

KLATRING

I gymsalen på skolen har vi en egen klatrevegg. Vi har fokus på samhold og trivsel i klatregruppa. Det ligger også et utendørs fjellklatringsanlegg i gangavstand fra skolen, dette heter Sundenuten klatrefelt.