Internatlivet

På Kvitsund kan du bo blant gode venner.

Generell livskompetanse

De fleste av elevene bor på internat. Å bo på internat fører til at du både vil lære av og være mye sammen med klassekameratene dine. Du vil kunne oppleve et engasjert og åpent miljø, noe som gir deg viktig sosial erfaring. Det er dette som er generell livskompetanse.

Årene på Kvitsund kan gi deg overraskelser. Folk du aldri hadde tenkt du kunne komme overens med, vil kanskje gi deg vennskap og minner for livet. Å bo og arbeide sammen på en internatskole gjør nemlig noe med oss både faglig og sosialt. Derfor satser Kvitsund på å ha et kreativt miljø.

Sammen med den faglige studiekompetansen står du godt rustet til livet etter Kvitsund Gymnas.

Hva kommer du til å huske etter årene på Kvitsund? Det sosiale livet. Gode samtaler. Kristent fellesskap. Engasjerende undervisningstimer. Nydelig natur. Vennene dine. Dere har hatt 3 år med skoletimer og fritid, hverdag og fest, humor og alvor, aktiviteter og restitusjon i et tett internatliv.

Vil du se mer av hverdagslivet på Kvitsund? Da kan du følge oss på Instagram (kvitsund.vgs.no) eller på Facebook (Kvitsund Gymnas). Du kan også ta en titt på vloggene som elevene og ettåringene våre filmer selv.

Eller klikk her for flere bilder fra Kvitsund-livet! (fotograf: gymlærer Hamish Moore.)

På Kvitsund har hvert internatbygg sitt eget navn. Som elev vil du bli godt kjent med dem. Vi har Ospetun, Eiketun, Lindetun, Asketun, Seljetun, Bjørketun, Tunhuset og Gamlebygget. I tillegg har vi Bygdetun, som er til bruk for bygdeelevene. I og med at elevflokken endrer seg fra år til år, vil også romplasseringen og fordelingen på byggene være i endring.

Har du spørsmål om internatrommene eller miljøet på Kvitsund? Ta kontakt!