Praksiskurs for 9. klassinger

Mandag 4. april og tirsdag 5. april 2022

Vi vil med dette invitere til praksiskurs/besøksdager på Kvitsund Gymnas våren 2022! De som går i niende klasse får med dette anledning til å smake på vanlige skoledager på studiespesialiserende, samtidig som de får et innblikk i hva som særpreger Kvitsund.

Mandag 4. april og tirsdag 5. april er det besøksdager for dere i 9. klasse. Skoledagene starter kl. 08.20, og det er undervisning til kl 15:30 på mandag og til kl. 13:50 på tirsdag. Dere vil få bli med inn i vanlig undervisning, dere vil få innblikk i flere av skolefagene vi har på studiespesialiserende, dere vil få treffe nåværende elever, få informasjon om studiespesialiserende studieprogram, se på internatrom og høre om gleder og utfordringer ved å bo på internat.

Det er også mulig å overnatte på Kvitsund fra mandag til tirsdag. Dere som ønsker dette må gi beskjed på forhånd. Da kan du spise middag, kveldsmat og frokost i matsalen sammen med alle elevene våre. Dere som vil overnatte må ta med sovepose, liggeunderlag og det som trengs av toalettsaker og klær. Dersom du har spesielle behov vi må vite om på forhånd, er det fint om vi får en melding om dette.

Fint om alle tar med seg vanlige skolesaker, og nistemat til lunsjen på mandag (og tirsdag hvis du overnatter hjemme).

Påmelding direkte til Kvitsund ved rådgiver Åsbjørg Hægeland:
– ahegeland @ kvitsund.vgs.no
– 97177684