Beste Markedsføring 1. plass, gikk til Sjøsnacks UB
«Når du klarer å få noe som ikke ser særlig godt ut, til å virkelig få lyst til å smake på det, funker markedsføringen og måten ting blir vist på. Sjøsnacks UB har kombinert fine bilder og en god profil med produktet deres. Om det smaker like godt som profilen deres ser ut, kan dette bli veldig interessant. Et stort pluss for måten instagram storyes blir brukt på, som er en viktig og riktig kanal for å vise hva som skjer i kulissene av produksjonen.»
Beste Markedsføring 2. plass, gikk til Kilden UB
«Kilden UB leverer en god presentasjon av markedsføringsplanen deres. Den er godt satt sammen og de viser at de har jobbet godt med forberedelsene før lansering av flasken. De har også tenkt på flasken som en egen markedsføringsplattform der de har designet inn ulike budskap for å få flere til å drikke vann. En god start i sosiale medier, og det blir spennende å følge med straks flasken er lansert og klar for salg.»
Juryen bestod av Aziz Chaer / Senterleder Arkaden / R8 Management
Beste forretningsplan 1. Plass, Eplegull UB
Vinneren av årets beste forretningsplan presenterer et produkt som kombinerer to eksisterende produkter på en spennende og nyskapende måte. Designet er også godt knyttet til produktet med en godt formulert og strukturert markedsplan. De økonomiske forutsetningene i forretningsplanen virker godt forankret og gjennomtenkt. Vi blir ikke overrasket om dette produktet blir å finne i butikkhyllene i framtida!
Beste forretningsplan 2. Plass gikk til Sjøsnacks UB
2. plassen går til en ungdomsbedrift som har en svært godt strukturert og leservennlig forretningsplan. Forretningsplanen er oversiktlig og fyldig, men samtidig poengtert. Økonomi og markedsplanen utmerker seg særlig positivt. Produktet som profileres i forretningsplanen er også originalt, spennende og tidsriktig.
Juryen bestod av Tor Erik Baksås fra EY.
Beste Logo 1. plass, gikk til Sjøsnacks UB
«Førsteplassen går til et selskap som viser stor forkjærlighet for typografi og betydelig evne til balansere designelementer. Logosymbol, selskapsnavn og slagord står i en velkomponert kontrast. Det er valgt en begrenset og velfungerende fargepalett som forsterker den positive opplevelsen av produktet.
Den visuelle profilen har klare referanser til andre selskaper som driver med sunn og alternativ mat, men disse har funnet sitt eget, lett gjenkjennelige utrykk.»
Juryen bestod av Atle Barcley og Kristian Grønevet fra R8 Edge
I tillegg mottok andre ungdomsbedrifter fra andre videregående skoler i Telemark disse premiene:
Beste reklamefilm – 1. plass – BS Skogstjenester UB fra Nome vgs, avd Søve
Beste reklamefilm – 2. plass – Pipp Stopp UB fra Nome vgs, avd Søve
Beste Logo – 1. plass – Varr Teknologi UB fra Skogmo vgs