Vi feirer Jubileumsåret 2024/2025

Skoleåret 2024/25 blir litt av et jubileumsår for Kvitsund Gymnas! Da feirer vi at det er 70 år siden Misjonsambandet kjøpte Kvitsund og 50 år siden vi ble videregående.

Tida flyr! Det er allerede 70 år siden Misjonssambandet kjøpte Utsund i Kviteseid,
som senere fikk navnet Kvitsund. 20 år senere ble Kvitsund en videregående skole.
Ja, her startet faktisk den første private, kristne videregående internatskolen med allmennfag i Norge.

Vi er takknemlige for at vi fremdeles både får bidra på utdanningsveien og fortelle om Jesus Kristus til unge mennesker fra hele landet. Også i år har vi elever fra alle fylker, med ulik bakgrunn og en spennende framtid foran seg. Vi gleder oss over å få gå noen steg sammen på veien, der det kan settes spor for livet og evigheten.
Det er virkelig verdt å markere og feire den betydningen Kvitsund har fått i tusenvis av unges liv gjennom disse tiårene! Samtidig vil vi gjennom året gi glimt av alt som skjer ved skolen i dag, og i tillegg rette fokus mot veien videre der Kvitsund fremdeles får bidra inn i unges dannelse, utdannelse og trosliv. Kvitsund er nemlig en vital jubilant med tro på framtiden.

Lørdag 28. september er det bare å ta med venner og familie til Vest-Telemark

da blir det storslått jubileumsfest på Kvitsund!

Det hele starter med middag kl 13.00

Deretter blir det jubileumsfest kl 15.30 med tale av Torstein Eidem Nordal, sang av kor Köhmix m.m

Etter dette er det vandring på området. Du kan høre Thorbjørn Aamaas fortelle om særemneperioden; Hva var dette og hvorfor ble det så viktig? Du kan treffe Reidun Nødland som har betydd mye for lagsarbeidet rundt i Vest-Telemark. Du kan se hvordan elevene bor i dag og bodde i tidligere tider. Du kan møte engasjerte vg3-elever som samler inn til misjonsprosjekt i Øst-Afrika. Etter vandringen blir det kaffi, kaker og hilsener. Det blir også trekning av det store jubileumslotteriet.

Alle er hjertelig velkomne til feiringa! For at vi skal vite hvor mange vi skal lage middag til, ønsker vi at du melder deg på til dette innen 10.sept. Resten av programmet er det ikke påmelding til.

Har du ikke fått kjøpt lodd til jubileumslotteriet? Send en melding om hvor mange lodd du ønsker (20,-/lodd) til 97650275, eller send en mail til dasdahl@kvitsund.vgs.no.

Velkommen til å feire jubileumsåret sammen med oss!