Vi feirer Jubileumsåret 2024/2025

Skoleåret 2024/25 blir litt av et jubileumsår for Kvitsund Gymnas! Da feirer vi at det er 70 år siden Misjonsambandet kjøpte Kvitsund og 50 år siden vi ble videregående.

Skoleåret 2024/25 blir litt av et jubileumsår for Kvitsund Gymnas! Da skal vi på ulikt vis gjennom skoleåret feire og markere at det er 70 år siden Misjonssambandet kjøpte Utsund i Kviteseid, som senere fikk navnet Kvitsund. Tyve år senere ble Kvitsund en videregående skole. Ja, Kvitsund ble faktisk den første private kristne videregående internatskolen med allmennfag i Norge.

Vi er takknemlige for at vi fremdeles både får bidra på utdanningsveien og fortelle om Jesus Kristus til unge mennesker fra vår kommune, fra fylket vårt, ja, fra hele landet. Hold av lørdag 28. september, da blir det nemlig en stor og fin jubileumsfest på Kvitsund. Mer info kommer etter hvert! Vi kan allerede nå fortelle at vi kommer bl.a. til å dra i gang et jubileumslotteri i vår.