Bildeserie: Klimauka 2016

Denne uka har vi satt fokus på verdens miljøproblematikk. Resultatet er imponerende!

Vi har hatt besøk av av dyktige foredragsholdere, hatt klima-film-kveld, gjennomført byttemarked og flere andre spennende aktiviteter. Torsdag 21. januar kunne elevene velge å delta på ulike prosjekter innenfor redesign av klær, lage noe nytt av brukte materialer, lage mat eller produsere film.

NRK Østafjells har også vært på besøk hos oss, og laget en nyhetssak om kildesortering. Se innslaget her (19.01.16)

Klimauke

Med en kompostbinge kan matavfall bli til jord.

Klimauke5

Denne gruppa har gitt nytt liv til brukte materialer

Klimauke6

En tradisjonell telefon og en designlampe har kommet til liv fra gruppa som har laget noe nytt av brukte materialer.

Klimauke4

–Målet er å styrke elevenes kunnskap om forbruk, miljø og klimaspørsmål, forteller rektor, Magnus Kvalbein.

Klimauke3

Gamle klær får nytt liv.

Klimauke2

Denne gruppa har laget en film, som senere ble vist på bygdemiddagen.

Klimauke7

En annen gruppe har laget et festmåltid av datovarer.

Klimauke8

Klimauken er gjennomført i samarbeid med Framtiden i Våre Hender i Kviteseid.