Elevbedriftene fikk pitche for Telemark næringshage

I år er det til sammen 16 elever i vg2 og vg3 som har faget, entreprenørskap og bedriftsutvikling, på Kvitsund. Elevene er organisert i fire elevbedrifter.  Iterum UB selger brukte klær, Holdern UB lager mobilholdere, Lokalhjelpern UB skal koble eldre som trenger hjelp med studenter som kan hjelpe og Birdie UB skal lage frisbeegolf-discer av resirkulert plast.Alle bedriftene har laget en pitch. Altså en kort presentasjon av sin ide og bedrift. Nå forbereder de seg til Gründer-idol i Skien, 15 november.

7. november fikk EB-elevene besøke Telemark næringshage som har hovedkontor i Kviteseid. Der fikk de fremføre sin pitch og motta tilbakemeldinger. Det var skummelt å pitche for noen man ikke kjente, men det var en lærerik opplevelse. Vi fikk mye gode tilbakemeldinger og veiledning, sier Lars Kippenes.

Foto: Iterum UB

Han er salgsansvarlig i Iterum UB. Han har troa på bedriften. – Den største motivasjonen er at vi kan bidra til noe positivt for miljøet, sier han.  Etter alle bedriftene hadde presentert seg for fire bedriftsrådgivere fikk alle en kort rådgivningssamtale med litt tips for hvordan man kan jobbe videre med bedriften.

Lokalavisa i Kviteseid Vest-Telemark blad har også skrevet om elevenes besøk til næringshagen.
Les saken her.