Fleip eller fakta?

Sjekk om det du har hørt om Kvitsund er riktig!

«Man må ha veldig gode karakterer for å komme inn på Kvitsund.»

Dette er fleip. De aller fleste som har søkt seg til Kvitsund de siste årene, har kommet inn. Det viktigste når man skal gå studiespesialisering er at man må være forberedt på noe skolearbeid. På Kvitsund er det en stor fordel at du kan gjøre lekser sammen med andre, og at lærerne er engasjerte og ser hver enkelt elev.

Det er fleip at man må ha veldig gode karakterer for å komme inn på Kvitsund.

«Til Kvitsund kan du komme med en kristen bakgrunn eller en ikke-kristen bakgrunn.»

Dette er fakta. Det er ikke noe krav om å være kristen for å begynne her. Det er heller ingen som tvinger deg til å bli det. Men på Kvitsund ønsker vi ikke å legge lokk på trosaspektet i livet. Vi ønsker at det skal være rom for å bli bedre kjent med Jesus, og for å snakke om tro – i undervisningen, på søndagsmøter eller på fløya.

Det er fakta at du blir akseptert uavhengig av tro og tvil.

«Koronasituasjonen gjør det mer komplisert å flytte på internat.»

Dette er fleip. De aller fleste elevene våre er svært takknemlige for det sosiale fellesskapet de har på fløya i denne spesielle tida. Som alle andre steder er det restriksjoner også her, i tråd med FHIs retningslinjer. Men det skjer også mye sosialt, og vi har til nå vært heldige med lite smitte i regionen.

Det er fleip at koronasituasjonen gjør det verre å bo på internatskole enn å bo hjemme.

«På Kvitsund skjer det lite på ettermiddagene og i helgene.»

Dette er fleip! Kvitsund har blant annet ett av Telemarks største idrettslag, to fantastiske miljøarbeidere som steller i stand mye gøy og et misjonsprosjekt som knyttes til flere arrangementer gjennom året. I tillegg er det alltid mange som blir igjen på Kvitsund i helgene, og som er klare for alt det spontane som internatlivet har å by på. Er du glad i vakker natur, er omgivelsene på Kvitsund som en godtepose både sommer og vinter.

Det er fleip at det skjer lite på fritida på Kvitsund.

Går du og lurer på noe om Kvitsund? Vi vil gjerne høre fra deg! Ta kontakt HER eller bruk messenger-ikonet nederst i høyre hjørne.