Flere pallplasseringer i «Gründer-idol»

Entreprenørskapselever imponerte jury i Skien

Det ble førsteplass til LokalhjelpernUB og tredjeplass til BirdieUB på Gründeridol i Skien 15. nov. HolderenUB og IterumUB gjorde det også godt, og fikk gode tilbakemeldinger på forretningsidé og pitch. Sentrale representanter fra næringsliv og politikk i Telemark var imponert over Kvitsundelevene sine forretningideer, og ikke minst hvor gode de var på bærekraftige løsninger og markedsføring fra scenen.

Gründeridol blir arrangert av Ungt Entrepenørskap i Vestfold og Telemark. Det var 20 ungdomsbedrifter fra ulike videregående skoler i Telemark som deltok i år. I mars 2023 er det fylkesmesterskap, og da skal de også konkurrere med elever fra Vestfold.

Arsalan, daglig leder i IterumUB:
« Det var kult å kunne presentere foran så mange folk og se logoen vår på storskjermen! Vi fikk gode samtaler med store folk og fikk gode tilbakemeldinger. Vi lærte mye og vi er nå mer motivert en noen gang til å jobbe med bedriften vår.»

Johannes, dagleg leder i HolderenUB:
«Å delta på Gründeridol var en lærerik opplevelse, både for meg og min bedrift. Og ikke minst en gøyal dag vi sent vil glemme!»

Andreas, dagleg leder i BirdieUB:
«Det var utrolig spennende og gøy å være med på Gründeridol. Vi fikk snakket med mange mennesker som jobbet i næringslivet. De kom med gode tips som var til stor hjelp for bedriften. De var veldig interessert i bedriften vår, selv om vi bare er en ungdomsbedrift. Og som konkurransemann synes jeg at det var utrolig kult at vi kom på tredjeplass.»

Henning, dagleg leder i LokalhjelperenUB
«Det var veldig spennende, litt skummelt men det gikk veldig bra. Vi fikk førsteplassen og det var en fantastisk følelse, som motiverte oss skikkelig til å stå på videre.»

Sigrun Lønning Solvang, som underviser denne gjengen i EB, er både stolt og imponert over elevenes gode innsats på Gründeridol, og sier at elevene har arbeidet godt og målrettet fram mot arrangementet i Skien.

Vi gratulerer våre flinke elever med en strålende innsats, og ønsker alle fire elevbedriftene lykke til videre!