Dette er Kvitsunds nye rektor

Edgar Gamst Kristoffersen starter som ny rektor på Kvitsund 1. august 2019.

Gamst Kristoffersen kommer fra stillingen som assisterende rektor og undervisningsinspektør ved Nordborg videregående skole på Finnsnes i Troms.

–Jeg ser frem til å flytte til Kviteseid. Det å være leder på en skole handler om å lede et felleskap sammen med andre. Derfor har jeg først og fremst et ønske om å få bli kjent med ledelsen, ansatte, elever, skolen og skolens kultur. Så tar jeg med meg arbeidserfaringen fra Nordborg vgs og ønsker å bidra til at Kvitsund fremdeles skal være en god faglig skole med et godt sosialt og kristent miljø, sier han.

Kvitsunds nye rektor er 46 år gammel og familien har tidligere vært utsendinger for Norsk Luthersk Misjonssamband til Elfenbenskysten og Mali i Vest-Afrika. Siden slutten av 2002 har han bodd og arbeidet i Troms, foruten fire i Vest- Afrika.

–Jeg trives godt i Troms og vi flytter ikke fordi det ikke bra her. Det er jobben som rektor på Kvitsund som er motivasjonen min for å flytte. I tillegg er jeg glad i natur og fjell og ser frem til å oppleve Telemark, forteller Gamst Kristoffersen.

Magnus Kvalbein (nåværende rektor) fortsetter som rektor for skoleåret 2018-2019.

Vil du bli elev hos oss?

Vi har ledige skoleplasser høsten 2018!