Samlet info rundt covid-19

Siste nytt: Alle restriksjoner er opphevet!

Lurer du på hvordan Kvitsund og elevene våre ble berørt av koronaviruset? På denne siden finner du informasjon om retningslinjer, status rundt ulike arrangementer, samt uttalelser fra administrasjonen på Kvitsund. Har du spørsmål? Gå til kontaktinfo HER eller klikk på messenger-ikonet nederst til høyre.

Fra administrasjonen

Fredag 06.11.20, rektor Edgar Gamst Kristoffersen:
  • «Myndighetene skjerper smitteverntiltakene i landet vårt i håp om å redusere antall smittede i ukene som ligger foran. I de store byene, hvor det er mange smittetilfeller, er de videregående skolene satt til rødt nivå i trafikklysmodellen. Vi er fremdeles på gult nivå, men er forberedt på at tiltaksnivået kan bli rødt. Myndighetene har innført sosiale begrensinger, som vi alle berøres av. Det er selvsagt krevende, men det er nok likevel viktige tiltak. Når elevene kommer tilbake til Kvitsund, er det veldig viktig at kun er de som er friske og raske som kommer tilbake på søndag.  Har noen symptomer på luftveisinfeksjon, må de altså bli hjemme. Vi kommer til å stramme litt inn på våre tiltak den første tiden etter langhelga, noe som er nødvendig når vi nå har vært spredt over hele landet.»
Fredag 16.10.20, skolesekretær Liv Solveig L. Sørbø:
  • «Undervisningen og internatlivet går sin gang etter høstferien. Elevene må forholde seg til Kvitsunds rutiner og regler i koronatid.»
Fredag 08.05.20, rektor Edgar Gamst Kristoffersen:
  • «Det er veldig gledelig å kunne ønske både elever og ansatte velkommen tilbake til Kvitsund. Etter to måneder med unntakstilstand og stengt skole, skal det bli godt å normalisere skolehverdagen igjen. Helt normalisert blir den forresten ikke, da vi må forholde oss til en del nye rutiner og smittevernregler. Til tross for en noe annerledes hverdag på Kvitsund, vet vi at det blir kjekt å treffes igjen. Onsdag er satt av til reisedag, torsdag starter vi opp med klasseromsundervisning. »
Tirsdag 07.04.20, rektor Edgar Gamst Kristoffersen:
  • «Da har regjeringen avholdt sin pressekonferanse. Vi vet nå at skolen vår forblir stengt ut april. Det er selvsagt kjipt, men helt sikkert en klok beslutning når situasjonen er som den er. Vi fortsetter derfor med undervisning i Teams enda noen uker. Første undervisningsdag etter påske er onsdag 15.april.»
Torsdag 12.03.20, rektor Edgar Gamst Kristoffersen:
  • «Situasjonen vi befinner oss i er ekstraordinær. Coronaviruset setter verdenssamfunnet på prøve, og vi på Kvitsund Gymnas innhentes også av dette. Vestfold og Telemark Fylkeskommune vedtok tidligere i dag å stenge sine videregående skoler fram til påske. I samråd med kommunens smittevernslege, stenger også vi vår skole i samme periode. Ingen av våre elever eller ansatte er påvist syke av coronaviruset. F.o.m mandag 16.03.20 vil vi gjennomføre digital undervisning i Teams.»

Arrangementer på Kvitsund

Planlagt dato Arrangement Status
30.jan 2021 Besøkshelg Ble digital.
24.okt 2020 Høstfest Ble digital.
21.mai 2020 Jubileum Utsatt til 18.september 2021. Dette gjelder både for jubileet som skulle ha vært våren 2020 og våren 2021.

Retningslinjer

Kvitsunds regler og rutiner i koronatid. Disse handler i alle hovedsak om hygiene og avstand, og tar utgangspunkt i Udir sin veileder om smittevern.

Hjemmeundervisning

Elevene hadde hjemmeundervisning i seks uker i 2020. Få et innblikk i hvordan «Kvitsund-livet» var i april 2020 med denne filmen: